پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت ۱۸ میلیارد تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی استان از محل اعتبار تبصره ۱۸ سال مالی ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم حاجی‌ابراهیمی در نشست کانون زنان بازرگان با موضوع بررسی چالش‌های حوزه صنایع‌دستی گفت: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ سال مالی ۱۴۰۲ در استان جذب شد که بخشی از آن باید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی که فروش صنایع‌دستی دارند هزینه شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات پرداخت و ۲۰ میلیارد تومان نیز در مراحل عقد قرارداد است.

او تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و هیچ‌گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش وجود ندارد و تمام تلاشمان این است طرح‌های صنایع‌دستی توسط کمیته کارشناسی و کمیته استانی باهدف تسهیل‌گری در کمترین زمان تائید شود.

حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: تاکنون ۱۰۶ طرح از تسهیلات محل تبصره ۱۸ سال مالی ۱۴۰۲ بهره‌مند شده‌اند و چنانچه طرح موردنظر توجیه داشته باشد تا پنج میلیارد تومان هم پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200916
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha